بررسی نمودن سوناتا هیبریدی ۲۰۱۶

پردیس خودرو :

این که بخواهی دوستدار محیط زیست باشی کار راحتی نمی باشد!

آن هنگام که بهای بنزین بدون سرب پایین بود آن هم به مدت چهار سال اتوموبیل هایی مانند : شاسی بلندها و اتوموبیل های لوکس سواری و همچنین وانت های بزرگ خیلی خریدو فروش خوبی داشتند اما الان ما شاهد این می باشیم که مردم دیگر به سراغ اتوموبیل هایی با فرمان نامناسب و کیفیت رانندگی پایین و ترمز های غیر قابل پیش بینی و نهایتا رانندگی با کیفیت پایین نخواهند رفت و به همین جهت بیشتر به دنبال خودروهای هیبرید می روند

همچنین برای کسانی که اولویت اولشان ، مصرف اقتصادی سوخت می باشد ، باید بدانند که بهترین مدل های هیبریدی می توانند در جاده های برون شهری ، مسیر های خوش آب و هوا ، و بر جاده های مسطح و هموار ، بتازند .

 

برای سال ۲۰۱۶ ، نسخه ی سوم سوناتا هیبرید ( نامی است که ما برای آن انتخاب کرده ایم ، نه هیوندای ! ) خبر از رفع کم و کاستی ها می دهد . هیوندای ، برای رفع مشکلات اقتصادی مصرف سوخت ، موتور ۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر گازسوز نسخه ی پیشین را با یک پیشرانه ی کوچکتر ۲٫۰ لیتری جایگزین کرده است ؛ اما برای جبران این کاهش حجم ، از سیستم تزریق مستقیم ، به همراه یک بسته باتری بزرگتر و یک موتور الکتریکی قدرتمندتر ، استفاده کرده است . توان نسخه ی قبل بین ۱۵۴ تا ۱۵۹ اسب بخار و گشتاور آن بین ۱۴۰ تا ۱۵۴ نیوتن متر ارزیابی شده بود ؛ اما ، این باتری پلیمر- لیتیومی جدید ، توانی برابر ۱٫۶ کیلو وات تولید می کند و پیشرانه ی الکتریکی آن ، ۴ اسب بخار قدرتمند تر است . بر اساس برآوردهای سازمان حفاظت از محیط زیست ، مصرف سوخت این خودرو نسبت به نسخه ی پیشین کاهش داشته است ؛ مصرف سوخت در مدل قبل ، صدی ۶٫۵ لیتر در شهر و صدی ۵٫۸ لیتر در بزرگراه ها اعلام شده بود ، اما در مدل جدید ، این ارقام به صدی ۶ لیتر در شهر و صدی ۵٫۴ لیتر در بزرگراه ها می رسند . طبق ارزیابی هایی که انجام شده است ، در رانندگی با سرعت بالا ، مصرف سوخت در سیکل ترکیبی این خودرو ، ۶٫۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد ؛ این در حالی است که فورد فیوژن هیبرید صدی ۷٫۳ لیتر ، تویوتا کمری هیبرید صدی ۷٫۵ لیتر و هوندا آکورد هیبرید صدی ۵٫۷ لیتر سوخت مصرف می کنند .

کارآمد و مفید ! با تعویض پیشرانه ی گازسوز ، سوناتا ۲۰۱۶ همانند مدل ۲۰۱۳ ، در ۸٫۱ ثانیه ، از صفر تا صد شتاب می گیرد . در حالی که فورد فیوژن با یک ثانیه دیرتر از سوناتا، از صفر تا صد شتاب می گیرد ، اما باز هم ۰٫۹ ثانیه از کمری و آکورد سریع تر است . هیوندای برای این مدل از یک سیستم جدید بهره برده است که می تواند بسته به وضعیت رانندگی شما ، مقرون به صرفه ، عادی ، و یا تهاجمی ، رنگ صفحه ی سرعت سنج را تغییر دهد .

نکته ای که شما به سرعت آن را در می یابید ، ترمز بهبود یافته ی این نسخه است . در مدل ۲۰۱۶ ، هیوندای تلاش کرده تا با استفاده از سیستم ترمز هیدرولیک و با بهره گیری از باتری های اصلاح شده ، چنین ترمز راحت و بی نظیری را بوجود آورد . در مدل های پیشین ، چنین نظری در باره ی سیستم های ترمز صدق نمی کرد . اما اکنون ، خوشبختانه ، عملکرد پدال بسیار سریع و ترمز ها به خوبی قابل پیش بینی می باشند . در این مدل ، ما از ترمز های ABS استفاده کردیم که مجهز به سیستم مهار کننده نسبی بودند ، و در این وضعیت ، طول خط ترمز ، برای توقف کامل از سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت ، به ۵۵ متر می رسید . در حالی که در نسخه ی ۲۰۱۳ ، این مسافت ۵۹ متر بوده است . با این اوصاف ،سوناتای ۲۰۱۶ رقابت منصفانه تری با کمری ، آکرود و فیوژن خواهد داشت .

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید